Vaata, kes on HÕFFi stsenaariumivõistluse -Jameson Script Competitioni finalistid!

Laekunud töödest lähevad edasi võistlema 5 finalisti, kelle töid hindab kolmeliikmeline zhürii ning kellest üks saab endale Jamesoni poolt välja pandud auhinna – 3000 EUR – selleks, et stsenaariumi põhjal ka film teha. Ütleme HÕFFi korraldustiimi poolt veelkord suur tänu kõikidele osalejatele. Toome teieni stsenaariumite lühikokkuvõtted, natuke autoritest ning mõned refereerivad visuaalid. Pikka juttu pole, saagem tuttavaks viie väga tuusa ideega!

 

FINALIST NR 1

                                                                   

                                                                    

"MEENUTUS"
Lühikokkuvõte


"Meenutus" on lugu üksikust Rändurist, kes uitab keset vana maailma riismeid. Möödunud on juba mitukümmend aastat kogu maailma halvanud sõjast ja krahhist, mis hävitas kõik oma teel. Rändur mäletab häguselt endist maailma, kus ta üles kasvas, kuid seegi mälestus on tuhmumas. Kuna selles uues ja hirmutavas maailmas domineerib ainult vägivald ja surm, püüab Rändur iga hinna eest nüüdseks igaveseks kadunud vanast elust kinni hoida.
Lühifilm "Meenutus" on inspireeritud Cormac McCarthy romaanist "Tee" ("The Road") ja John Hillcoati samanimelisest ekraniseeringust. Lühifilm "Meenutus" põhiliseks taotluseks on tuua ekraanile karm ja kompromissitu, kurb ja kõle, melanhoolne ja kaunis nägemus postapokalüptilisest maailmast, kus ainsaks varaks on mälestused endisest ilust ja meeleheitlikud katsed seda iga hinna eest säilitada.

 

HENRYK JOHAN NOVOD
Lühfilm "Meenutus" stsenarist ja režissöör

Henryk Johan Novod on Balti Filmi-ja Meediakooli bakalaureuse astme lõpetanud stsenarist, kes on viimased 4 aastat loonud rohkelt kontseptsioone, ideid ja algatusi nii lühifilmide kui ka täispikkade filmide stsenaariumitele. Viimasel ajal on Henryk pikalt keskendunud just fantaasia-, õudus- ja ulmevaldkonnale. Hetkeseisuga on mul valmis kolm lühifilmi stsenaariumit, mis kõik kuuluvad õudus-ja ulmežanri. Hetkel on mul töös ka esimene täispika filmi stsenaarium, kuigi lugusid, mida kirjutada nii lühifilmiks kui ka täispikaks filmiks, on mul aastate jooksul kogunenud ohtralt. Lühifilmiga "Meenutus" on ta töötanud ligi aasta aega, seda aegamisi täiendades ja parandades ning loonud postapokalüptilise ulmedraama, mille südamikuks on eelkõige lugu inimliku, emotsionaalse ja psühholoogilise teemaga.
 

FINALIST NR 2

                                                                                  

                                                                       

“RAUAPUUDUS”
Lühikokkuvõte


Matkasell satub uduses rabas kokku metsalisega, kes hakkab ebamugavaid küsimusi esitama. Lõpuks leiavad nad ühise keele ning kõik ellujääjad jäävad rahule.

Lavastaja-stsenarist
SANDER JAHILO

Sander kirjutab endast: “Filme ja sketše olen gümnaasiumipõlves palju teinud, käisin Rakveres koolinoorte filmifestivalidel neid näitamaski. Pärast ekraani puhtakspesemist ekraanile paisatud footonsõnnikust rääkis meile Ilmar Raag, et geniaalsest nägemusest võib filmitegemise käigus suurem osa kaduda ja kinolinale jõuda vaid 10%. Oma teoseid kriitilise pilguga vaadates sain aru, et see oli täiesti tõsi ja ühtlasi väga demotiveeriv. Pärast seda olingi pikki aastaid režiitsölibaadis ehk veendunud oma piiratuses nii filmitegemise tehnilises kui vaimses mõttes. Pühendusin sel ajal hoopis loodusteaduste õpingutele, loodusfotograafiale ning tööle, kuni ühel hetkel tundsin endas taas pakitsevat vajadust kirjutada. Tulemus ei olnudki kõige hullem, mistõttu tekkis ettekujutus, et äkki olen nüüd võimeline saavutama vähemalt 11% ka filmitegemises”.

 

FINALIST NR 3

                            

ÄÄRMISELT EBATÕENÄOLINE“
Lühikokkuvõte

„Öeldakse, et lendamise nipp või kunst seisneb enese maha viskamises ja ebaõnnestumises. Nagu paljud asjad, on seda kergem öelda kui teha“ – ütleb jutustaja samal ajal kui Noor Sten hõljub peale ühe naisega tänaval kokku põrkamist mõne sentimeetri kohal maapinnast.

Vana Sten rändab ajas tagasi, et takistada end selle naisega kohtumast, kuid ta otsustas minna tagasi tunde varem, et nautida ühes kohvikus toitu. Selles kohvikus mõistab Vana Sten, et ta kaotas oma märkmed mineviku kohta ja alustab meeleheitlikku otsingut, et püüda tuletada meelde, kus ja millal ta seda naist kohtas.

Vana Sven, keda saadab Leera, noor naine, kellel ei ole midagi paremat teha kui väidetavale ajarändurile järgneda, taipab, et isegi kui me ei saa muuta midagi asjade suurel skaalal, ei mõõdeta skaalat ei suuruse ega tähtsuse järgi, vaid mõju järgi, mis sellel meie eludele on ja et võib-olla ei ole asi mitte mineviku muutmises, vaid selles, kuidas me olevikku näeme.


Meeskond:
Lavastaja-stsenarist CARLOS EDUARDO LEMSES LOPEZ,
Produstsent MAIE ROSMANN-LILL

„Äärmiselt ebatõenäoline“ stsenaariumi autoriks on Kolumbia päritolu režissöör Carlos Eduardo Lemses Lopez, kes praegusel hetkel on võttes lühiulmefilmiga „Äralend“. Produtsendiks Maie Rosmann-Lill, kes arendab Kinosaurus Filmis mitmeid filmiprojekte ning vahelduseks produtseerib reklaame või rõõmustab võttemeeskonda cateringiga.

 

FINALIST NR 4

                            
 

“ILA”
Lühikokkuvõte

Lühike film “Ila” jutustab meile õudse loo meid kõiki ees ootavast paratamatusest – nimelt vanadusest. Vähesed tahavad veeta oma eluõhtut vanadekodus, ehkki paljudega see nõnda läheb.
Vastu tahtmist viiakse vanadekodusse ka Otto ja loomulikult tahab ta kohe koju tagasi. Kuid ta ei tea veel, kui väga ta kojusaamist igatsema hakkab ja kui raskeks see osutub. Asi on nimelt selles, et see pole päris tavaline vanadekodu, kuhu ta sattunud on...

Lavastaja-stsenarist
PEETER VIHMA

Teenin igapäevast leiba sotsioloogina, kuid olen teinud ka kaks dokumentaalfilmi ja loodetavasti teen veel mõned. Mängufilmi tegemine on minu jaoks seni olnud ainult kauge unistus. Aga kuskilt tuleb ju alustada. Näiteks stsenaariumist.

 

FINALIST NR 5

      

“FEMEN”
Lühikokkuvõte

Kui naised võtavad õigluse mõistmise enda kanda, siis klassikalised kaevikusõja reeglid enam ei kehti. Lugu noortest neidudest, kes omal moel üritavad maailma paremaks muuta, küsimata endilt, kas sel kõigel on mõtet. Mineviku varjud. Kättemaks. Naiselik veetlus. Tärkavad tunded. Surm.

Lühitutvustus

Lühifilmi idee tekkis nii muuseas meediat jälgides, kui regulaarselt kajastati naisliikumise Femen protestiaktsioone. Mind stsenaristina ei kõnetanud neil hetkil mitte nii väga poliitika, kellegi siiras soov maailma parandada või paljad tissid, vaid pigem ühe osapoole inimlik külg ja motiivide päritolu. Kus ja kes võiksid olla need hakkajad ja omapärased noored naised ja miks nad sedasi käituvad? See tundus piisavalt intrigeeriv ja huvitavat visuaali võimaldav kontekst filmile, mis suure tõenäosusega peaks huvi pakkuma ka laiemale publikule.
 

 

Kastatud fotomaterjal on illustreeriv. Fotod Tõnis Tuuga.
 

HÕFFi uudiskiri

Kõige värskem festivali info

Tagasi